Historia domeny: czy jest to czynnik rankingowy Google?

Twoja domena prawdopodobnie ma historię od poprzednich właścicieli. Ale czy historia domeny może mieć wpływ na rankingi wyszukiwania Google? Jeśli nie masz szczęścia, aby zarejestrować nazwę domeny, o której nikt wcześniej nie pomyślał, prawdopodobnie zarejestrowana dzisiaj domena będzie miała dołączoną historię.

 

Czy jest jakiś powód, dla którego nowy właściciel domeny przejmuje się tym, co robił z nią poprzedni właściciel? Tak, historia domeny ma znaczenie, szczególnie jej wartości SEO, nawet po zmianie właściciela i zmianie przeznaczenia domeny na nową witrynę. Prawda jest taka, że ​​historia domeny ma większe znaczenie niż właściciele witryn mogą sądzić. Niestety niektórzy nie uczą się tego, dopóki nie jest za późno. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o twierdzeniach dotyczących historii domeny jako czynnika rankingowego, a następnie przyjrzymy się potwierdzającym dowodom od Google.

Historia domeny jest czynnikiem rankingowym

Twierdzenie: Historia domeny jest czynnikiem rankingowym

Domeny mogą potencjalnie mieć wiele różnych i zróżnicowanych zastosowań przez cały okres ich istnienia. Nazwa domeny internetowej, która jest obecnie używana przez legalną firmę, mogła być wcześniej używana przez witrynę z pożyczkami, witrynę piracką lub dowolną inną witrynę, na którą Google ma niezadowolenie.

 

Mimo że sama witryna jest nowa, mówi się, że historia domen jest obecnie czynnikiem wpływającym na wyniki wyszukiwania Google. Oznacza to, że nowa strona internetowa może zostać zatrzymana w wyszukiwarce Google, zanim będzie miała szansę uzyskać pozycję w rankingu. Czy to prawdziwa obawa? Czy to wszystko teoretyczne? Oto, co mówią dowody.

Dowody: historia domeny jako czynnik rankingowy

Google wielokrotnie poruszał temat historii domen i jej wpływu na rankingi. Konsekwentnie mówi się, że sposób, w jaki domena była używana w przeszłości, może mieć wpływ na to, jak Google traktuje ją dzisiaj. Wpływ może wahać się od umiarkowanego do poważnego. Najpoważniejszym problemem, na jaki może natknąć się właściciel witryny, jest nabycie domeny z historią nierozwiązanych ręcznych działań.

 

Ręczne działania Google nie znikają same z siebie, nawet po sprzedaży domeny przez poprzedniego właściciela lub wygaśnięciu rejestracji. Jeśli kary nie zostaną załatwione, następny właściciel domeny może od razu zauważyć, że jego witryna została zdegradowana lub zdeindeksowana.

 

Ten problem jest omawiany w filmie z byłym pracownikiem Google Mattem Cuttsem , który zalecił zbadanie domeny przed jej zakupem. Właściciel witryny może natychmiast dowiedzieć się, czy w jego domenie podjęto ręczne działania, sprawdzając raport o ręcznych działaniach w Google Search Console. To najgorszy scenariusz. Ale to tylko chwilowe niepowodzenie, ponieważ wszystkie ręczne działania można rozwiązać.

W innych przypadkach domena może nie wiązać się z karą, ale nadal mieć negatywną historię w Google. W takich przypadkach witryna może nadal mieć wpływ na wyniki wyszukiwania. John Mueller z Google mówi, że jest to problem, który z czasem sam się rozwiąże. Według Muellera domena z krótką historią złej działalności nie jest powodem do niepokoju. Jeśli negatywna historia sięga 10 lat lub więcej, może być trudniej odzyskać. Historię każdej domeny można sprawdzić na Archive.org.

 

Historia domeny jako czynnik rankingowy – werdykt

Historia domeny jest prawie potwierdzona jako czynnik rankingowy. Dlatego Google radzi, aby przed nabyciem domeny przeprowadzić analizę due diligence i zbadać, w jaki sposób domena była wcześniej używana. Skutki słabej historii domeny różnią się pod względem ważności, przy czym najbardziej szkodliwym jest nierozwiązane ręczne działanie Google prowadzące do deindeksacji.

W większości przypadków, o ile słaba historia nie trwała przez dekadę lub dłużej, nowa strona internetowa może wznieść się ponad problematyczną przeszłość swojej domeny i uzyskać rangę na podstawie własnych zalet.